Brak danych w aplikacji, sprawdź jak je uzupełnić aby mieć kontrolę nad wydatkami.
data publikacji artykułu: 2025-10-09, przejdź do archiwum artykułów

Przerwa w dostawie prądu i brak danych w aplikacji? Sprawdź jak uzupełnić dane, aby mieć pełną świadomość i zużycia energii...

W ostatnim czasie w mojej lokalizacji dość często dochodzi do przerw w dostawie energii elektrycznej, co jest bardzo uciążliwe dla posiadaczy urządzeń elektrycznych, zwłaszcza tych, które dla swojego działania potrzebują nieprzerwalnej dostawy energii. Tak jest z pewnością w przypadku napędów bram, czy mniejszych urządzeń typu router, czy piekarnik...

Uciążliwość jaką wywołują przerwy w dostawie energii elektrycznej, dotyczą także aplikacji służących do odczytów wskazania licznika, czy analizy zużycia.

Niestety przerwa w dostawie prądu powoduje "dziury" w odczytach, które co gorsza nie są automatycznie, czy ręcznie uzupełniane przez dostawcę.

 
Na stronie mojlicznik.energa-operator.pl oraz w dedykowanej do obsługi licznika aplikacji Mój Licznik, braki te są widoczne po zalogowaniu w zakładce "Wykresy".
A co jeśli ktoś, tak jak ja, ma bzika na punkcie analizy odczytów, lub prowadzi taką jak ta stronę z analizą działania paneli?
 
Z brakiem odczytów można sobie poradzić na 2 sposoby, zalecam stosowanie obu, celem weryfikacji poprawności.
Ostatnia przerwa w dostawie prądu (08.10.2025r.) spowodowała brak danych dla godziny 20:00 i 21:00.
 
Jeżeli przerwa w dostawie prądu zdarza się w takich godzinach wystarczy przejść sobie do zakładki Licznik, tam mamy podany stan na godzinę 0:00, następnie przechodzimy do zakładki Wykresy, na dole mamy "Energia całkowita we wskazanym okresie". Jeżeli znamy stan licznika z poprzedniej doby, to do stanu z godziny 0:00 dodajemy dane z wykresu za dany dzień i wiemy ile kWh brakuje nam w momencie przerwy w odczytach.
Oczywiście to jest najprostsze rozwiązanie, które sprawdza się jedynie w przypadku godzin, w których nie oddawaliśmy energii. 
 
Inny sposób to zapytanie jakie można wysłać na portalu 24.energa.pl, wtedy po kilku dniach powinniśmy otrzymać od operatora tabelę z danymi odczytowymi i co najważniejsze możemy z tej tabeli odczytać także dane dotyczące energii oddanej do sieci. Dane te możemy też pobrać samodzielnie korzystając ze wspomnianego portalu 24.energra.pl - jeżeli dane te zostaną uzupełnione przez operatora, to po zalogowaniu na Pulpicie Konta mamy dostępne tzw. Rozliczenie prosumenckie, wystarczy wybrać interesujący nas zakres dat i pobieramy sobie brakujące dane w rozbiciu na godziny.
Może Cię zainteresować także artykuł: Autokonsumpcja | Rabat 10% dla oszczędnych! | Zmiany dla prosumentów | Wraca RCEm | Współczynnik 1.23 | Obniżka RCEm |


© 2024 - 2025 zuromin.powiat.pl
Główna | RCEm, czy RCE | Archiwum artykułów | Źródła danych | Raport opłacalności | Oblicz rachunek | News |

Autorem, Administratorem i Właścicielem strony www.zuromin.powiat.pl jest Sylwester Borowski
Dane przedstawione na stronie internetowej pochodzą z jednego licznika energii elektrycznej, oraz instalacji fotowoltaicznej
umiejscowionej pod adresem Chrapoń 2, 09-135 Siemiątkowo


Twoja przeglądarka to: Unknown AppleWebKit

5
0
9
1
unikalnych
odzwiedzających
W ciągu ostatniej godziny naszą stronę odwiedziło łącznie 3 użytkowników internetu. Obecnie stronę przegląda 1 użytkownik online.